آپلود عکس , آپلود رایگان
اسفند 92 - منتظران مهدی(عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر/ مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران(1)


پیکر پاک 5 شهید گمنام همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور هزاران عزادار تهرانی تشییع و در میدان امام حسین به خاک سپرده شد.
تصاویر/ مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران(1)
























































تاریخ : یکشنبه 92/12/11 | 8:29 صبح | نویسنده : نیمانیک سپهر | نظرات ()

پیکر پاک دو شهید گمنام با حضور مردم ولایتمدار رامسر از سپاه ناحیه تا اردوگاه هفتم تیر تشیع و تدفین شد.

تشییع پیکر شهدای گمنام در رامسر + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بعدازظهر امروز با حضور پرشور مردم وفادار و همیشه در صحنه شهرستان رامسر از مقابل سپاه ناحیه رامسر به سمت اردوگاه شهدای هفتم تیر شهرستان رامسر  تشییع و تدفین شد.

حجت الاسلام محمدحسن دری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور کل کشور در این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس و شهدا صدقه جاریه برای همه ما است.

وی افزود: خدای متعال به شهدایی که جان خود را به او بخشیدند انباری از صفات خود را  که این جایگاه بلندی است.

دری در ادامه اذعان داشت: وظیفه ما در قبال شهدا آن است که به نفس خویش باز گردیم و بت نفس خویش را بشکنیم تا هوای نفس، ثروت های دنیا و پست و مقام باعث نشود که به اهداف والای شهدا خدشه وارد کنیم.

این مسئول اضافه کرد: شهدا در راستای هدفی مشخص گام برداشتند و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان از جان خود در راه دین و آرمان های انقلاب گذشتند.

رامسر گمنام شهدا پیکر شهدای حضور مردم شهید تشییع ایران

وی با اشاره به اینکه ما باید از شهدا در زندگی خود الگو بگیریم، یادآور شد: شهدا به دلیل اینکه از سرور و سالار شهیدان پیروی کردند، امروز می توانند روشنگر راه برای ما باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدای انقلاب به ویژه شهدای گمنام انسان های مخلص و متدین بودند، تصریح کرد: این شهدا گمنامانه در عرصه جهاد و ایثار شرکت کردند و گمنام شربت شیرین شهادت را نوشیدند و در کمال گمنامی آرام گرفتند و امروز افتخار، این است که آرامگاه این شهدای عزیز رونق بخش عاشقان ولایت و معنویت است.

دری با تشکر و قدردانی از حضور پر شکوه مردم رامسر در مراسم استقبال، وداع و تشییع پیکر این دو شهید گمنام تصریح کرد: این شهدا عطر و فضای خاصی را در شهرستان رامسر پراکنده کردند که برای همگان مشهود است.

رامسر گمنام شهدا پیکر شهدای حضور مردم شهید تشییع ایران

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه شهدا در قرب الهی آرمیده اند و از الطاف خداوند متنعم می شوند ونیازی به توجه ما ندارند گفت: این ما هستیم که باید ازحضور شهدا بهره مند شویم.

یعقوب سلیمانی افزود: ملت ایران از شهادت در راه خداوند تبارک و تعالی که اوج سعادت است، ترسی ندارد و در این راه  حاضر و آماده است.

وی اظهار داشت: حضور پرشور مردم در این آیین معنوی نشان از علاقه آنها به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی است و حضور گسترده دراین مراسم حاکی از عشق و ارادت آنها به دلاور مردان عرصه ایثار و شهادت است.

سلیمانی با اشاره به حضور بی نظیر مردم رامسر و شهرهای اطراف در این مراسم گفت: با حضور این دو شهید گمنام در شهرستان رامسر فضای معنوی خاصی در منطقه حاکم شده است.

وی افزود: رامسر رزمندگان بسیاری در عملیات های جنگ تحمیلی داده است که برای میهن جان فشانی  کردند و با حضور این دو شهید گمنام در رامسر رزمندگان و خانواده شهدا و همه مردم بار دیگر ولایت مداری و پاسداشت شهدا را به همگان نشان دادند.

رامسر گمنام شهدا پیکر شهدای حضور مردم شهید تشییع ایران

به گزارش فارس، پیکر این دو شهید گمنام در عملیات های تفحص اخیر در مناطق عملیاتی جنوب پیدا شده بودند که پس از سال ها دوری از وطن، در شهر رامسر و در اردوگاه شهدای هفتم تیر این شهرستان به خاک سپرده شد و مردم رامسر شب گذشته با مداحی سیدمهدی میرداماد با پیکر این شهدا وداع کردند.






تاریخ : یکشنبه 92/12/11 | 8:25 صبح | نویسنده : نیمانیک سپهر | نظرات ()

دود سال 1359 و همزمان با مسئولیت کاری این‌جانب در کردستان، پس از درگیری‌هایی که با رئیس جمهور وقت یعنی بنی صدر خائن پیدا کردم، به دستور او از مسئولیت فرماندهی کردستان برکنار و عازم تهران گردیدم.

با عنایت و توفیق خدا و نیز با توجه به ارتباطی که با همرزمان عزیزم در سپاه پاسداران داشتم، از فرصت استثنائی به دست آمده استفاده کرده و در ستاد مرکزی سپاه پاسداران در غیاب همرزم عزیزم سردار سید رحیم صفوی، که آن زمان معاون طرح و عملیات سپاه بود و به خاطر حساسیت جبهه‌های نبرد از سوی سپاه، بیشتر در اهواز و مناطق عملیاتی حضور داشت، در «طرح و عملیات» شروع به فعالیت کردم.

در راستای فعالیت‌هایم در طرح و عملیات سپاه پاسداران، شرایطی حاصل شده بود که برای بررسی‌ها و شناسایی‌هایی که باید از منطقه خوزستان انجام می‌گرفت به جبهه بروم. نیروهای اعزامی به مناطق عملیاتی به این مکان می‌آمدند، سازماندهی می‌شدند و پس از تجهیز، به یکی از جبهه‌های دارخوین، فیاضیه یا آبادان می‌رفتند.

یکی از همان روزها که در اتاق عملیات با برادران سپاه صحبت می‌کردیم، برادر جوانی وارد جلسه شد که فهمیدم آقای حسن باقری است. پس از گذشت سه یا چهار ماه از آن وضعیت بلاتکلیفی در مسئولیت رسمی، بنی صدر ملعون خلع شد و خودش فراری گردید. در همان ایام شهید رجایی، به ریاست جمهوری برگزیده شد و ما پس از احضارها، بعد از مدتی مجدداً به کردستان فرستاده شدیم و من در شمال غرب کشور مسئولیت آزادسازی دو شهر را پیدا کردم و بعد از 44 روز به لطف خداوند مأموریتم به پایان رسید. درست روز آخر مأموریت بود، که به من ابلاغ شد به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش به جبهه‌های جنوب بروم. من نیز پس از اعزام به این منطقه، اولین نشست‌مان را با مسئولین سپاه اعم از سردار رضایی و سردار صفوی برگزار کردم. نتیجه این جلسه پرخیر و برکت، تشکیل قرارگاه مشترک و مرکزی ارتش و سپاه، به نام «قرارگاه کربلا» بود.

شهید حسن باقری در قرارگاه کربلا به عنوان یک عنصر بسیار شایسته اطلاعاتی شروع به کار کرد. از آن به بعد، با این شهید عزیز ـ به اصطلاح ـ جوش خوردیم و بیشتر همدیگر را شناختیم. این مدت او را چهره‌ای بسیار دلسوز، پرتحرک، علاقه‌مند و با انگیزه برای انجام مأموریت در جبهه می‌دیدم که بسیار دقیق و زیرک بود. در شناخت وضعیت دشمن بسیار خوب عمل می‌کرد. و به علت قابلیت بالای انعطاف پذیری که از او سراغ داشتیم، بعد از مدت کوتاهی حتی تا رده مدیریت و فرماندهی ارتقاء یافت...

در پایان و در یک جمله باید بگویم که شهید حسن باقری، چهره‌ای بسیار متعهد، با انگیزه، انقلابی، دلسوز، پرتحرک و بااستعداد بود، که زمینه لازم برای رشد و تکامل را جهت خدمت به اسلام عزیز داشت. در رابطه با قدرت مدیریت شهید همان‌قدر کافی است که ایشان مسئولیت‌های حساس بخش عمده‌ای از صحنه‌های عملیات را بر دوش می‌گرفت. با عنایت به استعداد و شایستگی‌ای که در وجودش نهفته بود، تمامی کارها را به خوبی به سرانجام می‌رساند و در یک جمله آن‌که: هوش سرشار ایشان استعداد، دلسوزی، تحرک و قدرت تجزیه و تحلیلش آمیخته با تعهد و ایمانِ بسیار انقلابی او شده بود و همین امر موجب گردید که این‌قدر زود در صحنه شناخته شود، رشد کند و در مسئولیتی که داشت به فیض شهادت برسد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.






تاریخ : شنبه 92/12/10 | 12:4 عصر | نویسنده : نیمانیک سپهر | نظرات ()

 

برای اطلاع از آخرین ساعات و لحظات حیات دنیوی و در نهایت، غروب خورشیدی به نام شهید حسن باقری خدمت حضرت‌عالی رسیده‌ایم تا به خوبی ما را با حال و هوای ملکوتی زمان عروج آن عزیز پرکشیده آشنا کنید. هر چند که این خورشید به گونه‌ای دیگر همچنان در حال درخشش است و نام، یاد و سیره مبارکش همواره چراغ راه صاحبدلان خواهد بود.

بسم رب الشهداء والصدیقین. این‌جانب علی اصغر ابوالحسنی مدیر وقت بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک، وابسته به بهداری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و قرارگاه کربلا بودم. این بیمارستان جزو عقبة محورهای مواصلاتی جبهه‌های میانی جنگ شامل دشت عباس، فکه، موسیان و کنانه به شمار می‌رفت و حتی در خصوص پذیرش مجروحین و بیماران رزمنده شامل عزیزان ارتش، سپاه، بسیج و جهاد از جبهه دهلران نیز فعال بود.

به یاد دارم قبل از ظهر روز یک‌شنبه 9 بهمن 1361، یعنی درست یک هفته قبل از شروع عملیات والفجر مقدماتی، یار سفرکرده‌مان دکتر مجید بقایی، فرمانده شهید عزیز قرارگاه کربلا، به همراه سردار شهید حسن باقری که معاون اطلاعات عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بودند و نیز جمعی از مسئولین اطلاعات عملیات، از جمله برادر عزیزمان «پالاش» به منطقه عمومی عملیاتی فکه در سنگر شناسایی رفته بودند که این سنگر مورد اصابت گلوله کاتیوشای دشمن قرار گرفت. صبح روز یک‌شنبه پس از مجروحیت این عزیزان که حدوداً سه چهار نفر بودند، با اصابت گلوله کاتیوشا، شهید دکتر مجید بقایی در محل اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردد و برادران حسن باقری و پالاش مجروح می‌شوند که توسط یک فروند بالگرد به بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک منتقل می‌شوند.

حضرت‌عالی چگونه از وقوع حادثه مطلع شدید؟

قبل از انتقال این عزیزان به بیمارستان، سردار نصرالله فتحیان مسئول وقت بهداری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) که در حال حاضر معاون اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح هستند، با این‌جانب تماس حاصل کردند و از مجروحیت و انتقال سردارحسن باقری و همراهان ایشان جهت آمادگی کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان مرا مطلع کردند. اندکی پس از تماس،‌ به اتفاق همکاران، دیدیم که سردار فتحیان در معیت برادر عزیزمان حسن باقری و آقای پالاش به همراه یکی دو نفر از فرماندهان مسئول در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توسط یک فروند هلی‌کوپترِ 214 متعلق به هوانیروز ارتش در بیمارستان فرود آمدند و بلافاصله توسط کادر آمادة پزشکی و پرستاری، عزیزانِ مجروح به اورژانس بیمارستان منتقل و با آمادگی کاملِ تجهیزاتی، تحت درمان قرار گرفتند.

در اورژانس بیمارستان مشاهده کردیم که به دلیل شدت جراحات وارده بر آقای حسن باقری که ناشی از موج انفجار بود و منجر به خونریزی وسیع داخلی شده بود، وضعیت ایشان در حالت بیهوشی «نیمه‌کُما» قرار داشت. کادر پزشکی شامل آقای دکتر اسعد اسماعیل زاده، متخصص جراحی عمومی، و دیگر پزشکان و پرستاران عملیات «سی.پی.آر C.P.R» یا همان احیای قلبی‌عروقی را ـ پس از انجام اقدامات اولیه اورژانس شامل رَگ‌گیری، وصل کردن خون و سرم به ایشان ـ آغاز کردند. عملیات سی.پی.آر نیز به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه ادامه داشت...

عملیات سی.پی.آر با چه هدفی انجام می‌شود؟

کلاً این اقدامات جهت آمادگی نسبی مجروح یعنی سردار گرانقدر آقای حسن باقری برای ورود به اتاق عمل انجام می‌شد ولی با وجود کلیه اقدامات صورت گرفته، به دلیل خونریزی وسیع داخلی و حتی خونریزی داخلی جُمجُمه‌ای ناشی از موج انفجار، متأسفانه عملیات سی.پی.آر موفقیت آمیز نبود و به شهادت ایشان در اورژانس منجر شد.

وضعیت بقیه برادران مجروح به کجا کشید؟

خوشبختانه برادر پالاش که دارای جراحتی در ناحیه فک و صورت بود مورد درمان کامل قرار گرفت اما شهادت سردار حسن باقری با توجه به شناختی که از شخصیت و جایگاه ایشان داشتیم مورد تأثر و تأسف کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان واقع شد. با عنایت به این‌که کلیه اقدامات تخصصی پزشکی در حد بسیار عالی و با وجود کلیه تجهیزات مورد نیاز انجام شده بود ولی متأسفانه این اقدامات به دلیل شدت جراحات وارده مؤثر واقع نشد. پس از شهادت ایشان مراتب توسط این‌جانب به اطلاع عزیزان‌مان در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) رسید و پیکر پاک شهید باقری توسط این‌جانب به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس توسط واحد تعاون، معراج الشهدای قرارگاه و همچنین بعضی از مسئولین و فرماندهان که در بیمارستان حاضر شده بودند، به دزفول منتقل شد. گویا پس از برگزاری مراسم‌های خاصی در دزفول هم تشییع شده بود و پس از انتقال به زادگاه ایشان تهران، سرانجام در بهشت زهرا(س) در مراسمی باشکوه در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.






تاریخ : شنبه 92/12/10 | 12:1 عصر | نویسنده : نیمانیک سپهر | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By BlackSkin :.