آپلود عکس , آپلود رایگان
شناسایی یکی از شهدای گمنام کهفالشهدای تهران - منتظران مهدی(عج)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یکی از شهدای گمنام مدفون در کهف الشهدای ولنجک تهران شناسایی شد.

به گزارش «تابناک»، شهید والامقام مجید ابوطالبی از پاسداران دلیر سپاه اسلام است که در آبان سال 61 در عملیات مسلم بن عقیل و در جبهه? سومار (غرب ایلام) به فیض شهادت رسیده بود.

دکتر محمود تولایی، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درباره نحوه شناسایی این شهید گفت: «مادر شهید ابوطالبی پس از دیدن خواب فرزندشان، مبنی بر این که ایشان برگشته‌اند، با مرکز تحقیقات ژنتیک تماس گرفته و از ما خواستند موضوع را بررسی کنیم. شهید بار‌ها به خواب ایشان آمده و گفته بودند، من برگشته‌ام، ‌چرا سراغ من نمی‌آیید».

همه شهدای گمنام پس از تفحص برای بررسی آناتومیک و نمونه‌برداری به مرکز تحقیقات ژنتیک تحویل داده می‌شوند و مرکز، پس از انجام آزمایش‌های لازم، شناسنامه ژنتیکی برای شهید گمنام صادر می‌کند؛ بنابراین، خانواده‌هایی که احتمال می‌دهند فرزندانشان جزو شهدای گمنام جنگ تحمیلی هستند ‌به مرکز مراجعه می‌کنند تا بررسی ژنتیک انجام شده و با تطبیق کد‌ها، شهدا شناسایی شوند.
 
تولایی افزود:‌‌ در پی خواب مادر شهید ابوطالبی و تماس ایشان با مرکز، از مادر و بردار شهید نمونه ژنتیکی گرفته شده و اطلاعات به دست آمده با اطلاعات حاصل از شناسایی شهدای گمنام تطبیق داده شد. بر پایه بررسی‌ها، مشخص شد پیکر مطهر شهید ابوطالبی جزو شهدای تفحص شده است و با اعلام کد به معراج شهدا، روشن شد محل دفن شهید ابوطالبی کهف الشهدای ولنجک تهران است».

مادر شهید ابوطالبی گفت: در حین انجام آزمایش‌ها، مکرر فرزندم در رویا به خوابم می‌آمد و هر بار وی را در یک اتاق سنگی می‌دیدیم.

این مادر شهید افزود: زمانی که ساعتی پیش برای دیدن بارگاه فرزندم به اینجا آمدم همه صحنه‌های قبلی برایم تداعی شد و از خدا ممنونم که به چشم انتظاری‌ام پایان داد.
غار کهف الشهدای تهران مدفن پنج شهید گمنام است که روزانه پذیرای عاشقانی است که برای زیارت به این منطقه کوهستانی رهسپار می‌شوند. این غار در انتهای بلوار دانشجو خیابان ولنجک است.

در ادامه تصاویر حضور مادر شهید بر مزار فرزندش را‌ می‌بینید.

 






تاریخ : جمعه 93/5/31 | 5:35 عصر | نویسنده : نیمانیک سپهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.